CAP. I ÎNSCRIEREA COPIILOR ÎN CREȘĂ
Art. 1. Înscrierea copiilor de vârsta antepreșcolară
în Creșa Cetatea Fetei Florești se face în fiecare an în perioada
iunie-septembrie pentru următorul an școlar, conform calendarului stabilit prin
dispoziția primarului comunei Florești, afişat pe site-ul www.floresticluj.ro, das.floresticluj.ro și la avizierul
creşei.
Art. 2. Cererile privind accesul în creșe pentru cazurile sociale se depun
la sediul Creșei Cetatea Fetei Florești, B-dul Cetatea Fetei, nr.10, pe toată perioada
anului, în limita a 5% din numărul total de locuri existente în creșe și sunt analizate de o
comisie specială constituită în acest scop.
Art. 3. La stabilirea calendarului de înscriere în creșe
vor fi avute în vedere următoarele date de referință:
- preluarea dosarelor se face on-line pe site-ul das.floresticluj.ro și fizic la sediul
creșei, bulevardul Cetatea Fetei, nr.10, Florești;
- în procesul de înscriere se va putea opta doar pentru o singură secție (română sau
maghiară), dacă există două cereri pentru același copil depuse pentru cele două secții
se va lua în considerare cererea care a fost depusă prima dată;
- dacă există o cerere de înscriere pentru același copil depusă de mai multe ori pentru o
singură secție (română sau maghiară) se va lua în considerare cererea care a fost depusă
prima dată;
- dosarele, pentru a putea fi preluate fizic este obligatoriu să conțină toate documentele
specificate în prezentul regulament
- neîncărcarea tuturor documentelor necesare procesului de înscriere atrage dupa sine
respingerea dosarului ca fiind incomplet;
- dacă vechimea domiciliului este mai mare decat cea din cartea de identitate este nevoie
de adeverintă de vechime a domiciliului eliberată de Serviciul Evidența Populatiei;
lipsa
adeverintei atrage luarea in considerare a vechimii rezultate din cartea de identitate;
- verificarea dosarelor depuse online se va face de către membrii comisiei, care vor
trimite către reprezentantul legal/părintele un mesaj pe adresa de e-mail cu statusul
cererii de înscriere în ceea ce privește aprobarea sau refuzul cererii, nicidecum
admiterea sau respingerea copilului;
- verificarea dosarelor depuse fizic la sediul creșei, se va face de către membrii
comisiei care vor verifica existența tuturor documentelor necesare procesului de
înscriere și repartizare și vor confrunta ca documentele depuse să fie conforme cu
originalul
- perioada de înscriere fiind de cel puțin 15 zile lucrătoare;
- afişarea rezultatelor pe site-ul das.floresticluj.ro
şi la avizierul de la sediul creşei, conform anunţului;
- depunerea contestațiilor în termen de două zile lucrătoare de la afișarea rezultatelor,
conform anunțului, personal la sediul Creșei Cetatea Fetei, B-dul Cetatea Fetei, nr.10;
- soluţionarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor acestora pe site-ul das.floresticluj.ro şi la avizierul
de la sediul creşei;
- confirmarea locului pentru dosarele admise depuse online se face personal la sediul
Creșei Cetatea Fetei, B-dul Cetatea Fetei, nr.10, în termen de 5 zile lucrătoare de la
afișarea rezultatelor, părintele/reprezentantul legal prezentându-se cu documentele în
original și copii care trebuie să fie conforme cu documentele care au fost depuse
online;
- confirmarea locului pentru dosarele admise depuse fizic se face personal la sediul
Creșei Cetatea Fetei, B-dul Cetatea Fetei, nr.10, în termen de 5 zile lucrătoare de la
afișarea rezultatelor printr-o cerere scrisă de către părintele/reprezentantul legal
- cererea de înscriere pentru depunerea online va fi generată automat de către sistem și
va fi semnată de către reprezentantul legal/părinte la sediul Creșei Cetatea Fetei,
B-dul cetatea Fetei, nr.10 în momentul confirmării locului;
- cererea de înscriere va fi completata de către părinte/reprezentant legal înainte de
depunerea dosarului
- afișarea rezultatelor finale pe site-ul das.floresticluj.ro
şi la avizierul de la sediul creşei;
Neconfirmarea locului până la termenul stabilit la alineatul precedent
atrage după sine pierderea locului din creşă, vacantarea lui şi redistribuirea
locului următorului copil de pe lista finală în ordinea punctajului obținut şi
respectându-se criteriile de admitere şi departajare.
Art. 4. În cazul în care după ocuparea locurilor disponibile conform
prezentului regulament, un loc devine vacant, acesta va fi ocupat de următorul copil de pe
lista finală, în ordinea punctajului obținut şi respectându-se criteriile de admitere şi
departajare, conform prevederilor prezentului regulament
Art. 5. În situația în care după înscriere și departajare rămân locuri
disponibile în cadrul creșei sau dacă lista finală stabilită conform prezentului regulament
pentru anul școlar pentru care se fac înscrierile este epuizată, pot fi făcute înscrieri și
în afara calendarului stabilit conform prevederilor punctului precedent, pe tot parcursul
anului în limita locurilor disponibile.
Art. 6. Ocuparea locurilor libere se va face pe grupe de vârstă, respectiv:
- grupa mică - 0 luni -12 luni
- grupa mijlocie – 13 luni - 24 luni
- grupa mare – 25 luni - 36 luni
Art. 7. (1) Documente necesare înscrierii copiilor la creșă care se depun online sau
fizic sunt următoarele:
- cerere de înscriere – Anexa I la prezentul regulament;
- copie de pe certificatul de naștere al copilului;
- copie de pe actele de identitate ale părinților/reprezentanților legali și, după caz,
copie a hotărârii/sentinței de plasament sau a sentinței de încredințare în vederea
adopției;
- certificatul de căsătorie al părinților/reprezentanților legali, hotărârea
judecătorească definitivă privind desfacerea căsătoriei prin divorț, certificat de
divorț, dacă este cazul
- adeverință tip completată de angajator, în original, pentru fiecare dintre
părinți/reprezentanții legali - document tipizat, Anexa II la prezentul regulament, după
cum urmează:
- părinții/reprezentanții legali care lucrează sau și-au reluat activitatea până
la data înscrierii- adeverință tip completată de angajator, în original și
document Revisal;
- părinții/reprezentanții legali care își reiau activitatea după data
înregistrării dosarului de înscriere- adeverință tip completată de angajator în
original și decizie de suspendare a contractului de muncă de la angajator sau
decizia aprobării indemnizației de creștere copil eliberată de Agenția de Plăți
și Inspecție Socială;
- în cazul părinților/reprezentanților legali care obțin venituri din activități
independente, va fi depus la dosar declarația unică 212 vizată de A.N.A.F., sau
recipisa care face dovada depunerii declarației online, în Spațiul Virtual
Privat A.N.A.F.; în situația unor modificări legislative, va fi depusă
declarația valabilă la momentul respectiv;
- în cazul părinților/reprezentanților legali care nu au un contract individual de
muncă și dețin în asociere o societate comercială sau sunt asociați unici într-o
astfel de societate în funcția de administrator, aceștia vor prezenta la dosar
declarația 205 vizată de A.N.A.F., certificat constatator de la Oficiul Național
al Registrului Comerțului Cluj și certificat de atestare fiscală eliberat de
A.N.A.F.;
- adeverință în original de la unitatea de învățământ frecventată de către
părinți/reprezentanți legali la forma de zi, în situația în care nu au loc de muncă,
dacă este cazul;
- adeverință de la medicul de familie, în care să se menționeze că respectivul copil este
sănătos clinic;
- opis cu documentele depuse la dosar;
- dosar plic;
(2) Criteriile generale de departajare sunt următoarele și presupun
existenţa:
- unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți (situația copilului care
provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează
situaţiei copilului orfan de ambii părinți);
- unui document care dovedeşte că este orfan de un singur părinte;
- unui frate sau a unei surori înmatriculat/înmatriculate, în anul școlar următor, în
unitatea de învățământ respectivă;
- unui document medical eliberat de medicul specialist/certificat de
orientare şcolară și profesională/certificat de încadrare în grad de handicap a
copilului;
În cazul în care numărul cererilor de înscriere primite de la părinti este mai mare
decât
numărul de locuri libere, repartizarea copiilor se face în ordinea descrescătoare a
numărului de
criterii generale de departajare cumulate de către fiecare copil, respectiv: se
repartizează la
început copiii care îndeplinesc trei dintre criteriile menționate anterior, apoi copiii care
îndeplinesc două dintre criterii şi, în final, copiii care îndeplinesc doar unul dintre
criteriile menționate.
(3) Criteriile specifice de departajare sunt aplicate după epuizarea
departajării pe baza criteriilor generale menționate anterior. Pentru criteriile specifice
stabilite, unitatea de învăţământ va indica documentele doveditoare pe care părintele
trebuie să le depună în momentul completării/validării cererii-tip de înscriere. Aceste
criterii nu pot fi discriminatorii și nu pot include existenţa unor liste de preînscrieri,
organizate în afara calendarului procesului de înscriere în educația antepreşcolară.
Criteriile generale și specifice se cumulează.
Art. 8. La data intrării copilului în creșă pentru copiii admiși, se
vor duce la creșă, de către părinte/reprezentantul legal următoarele acte:
- în cazul în care copilul are antecedente medicale patologice, la
intrarea în
colectivitate se impune și opinia medicului cu privire la posibilitatea menținerii
stării de sănătate a copilului respectiv(ex. tulburări de metabolism ca și
fenilcetonuria, sau boli ca și epilepsia, etc.);
- fișa de imunizări actualizată(dacă este cazul) sau în cazul copilului
nevaccinat
declarație pe proprie răspundere din care să rezulte că părinții nu au fost de acord cu
vaccinările.
- avizul epidemiologic conform prevederilor elaborate de Ministerul
Sănătății, cu privire
la intrarea copilului în colectivitate, eliberat de medicul de familie al copilului cu
max. 5 zile înainte de a începe frecventarea unității (nu se depune la dosarul de
înscriere)
Pentru cazurile sociale părinții/reprezentanții legali vor depune pe lângă
documentele prevăzute la alineatul precedent și următoarele:
1) planul de servicii întocmit de către Compartimentul Asistenţă Socială din cadrul
Primăriei comunei Florești, în situaţia copilului expus riscului de separare de
familie;
*Toate actele vor fi prezentate în limba română. Actele eliberate într-un
alt stat vor fi redactate şi traduse în limba română de către un traducător
autorizat.
Art. 9. (1) Nominalizarea membrilor comisiei se face prin decizie a șefului
de centru al Creșei Cetatea Fetei.
(2) Dosarul privind accesul în creșe a cazurilor sociale va fi preluat şi
înregistrat de către o comisie specială formată din cinci membri.
(3) Pe perioada înscrierii, membrii comisiei de înscriere sau ai comisiei de
contestații pot fi schimbați numai pentru motive de sănătate, forță majoră sau caz fortuit,
prin decizie a șefului de centru al Creșei Cetatea Fetei.
Art. 10. (1) Persoana desemnată din cadrul Creșei Cetatea Fetei va prelua
dosarul de înscriere a copilului în creșă numai dacă acesta conține toate documentele
necesare în vederea analizării cererii și sunt conforme cu documentele originale, în caz
contrar, acesta va fi restituit spre completare în termenul stabilit.
(2) Persoana desemnată din cadrul Creșei Cetatea Fetei va prelua dosarul de
confirmare a locului în creșă numai dacă acesta conține toate documentele necesare în
vederea analizării cererii și sunt conforme cu documentele depuse online, în caz contrar,
acesta va fi restituit spre completare în termenul stabilit.
Art. 11. După afișarea rezultatelor, persoana desemnată din cadrul Creșei
Cetatea Fetei va proceda la înregistrarea cererii privind confirmarea locului conform
calendarului atașat prezentului regulament; ulterior acestei date, nu se admite depunerea de
noi documente.
CAP. II CRITERII DE ACORDARE A PUNCTAJELOR
Art. 12. Dosarului de înscriere i se va acorda un punctaj,
în funcție de situația familială a copilului.
Art. 13. Pentru a putea beneficia de punctajul alocat fiecărui criteriu
de departajare, vor fi anexate on-line la cererea de înscriere toate actele
doveditoare necesare.
Art. 14. Criteriile generale privind punctarea documentelor din dosarul de
înscriere sunt următoarele:
- copil orfan de ambii părinți - 5 puncte;
- copil orfan de un singur părinte – 5 puncte;
- frate/soră înmatriculat/înmatriculată în anul școlar următor în aceeași unitate de
învățământ – 5 puncte;
- grad de handicap al copilului care se înscrie în unitatea de învățământ – 5 puncte;
Art. 15. Criteriile specifice privind punctarea documentelor din dosarul de
înscriere sunt următoarele:
(1) Domiciliul părinţilor/reprezentanţilor legali.
-
Familia biparentală:
- fiecărui părinte/reprezentant legal care are domiciliul în comuna
Florești i se vor aloca 5 puncte;
- fiecărui părinte/reprezentant legal care are o viză de reședință în
comuna Florești i se vor aloca 2 puncte;
-
Familia monoparentală:
- părintelui unic/reprezentantului legal care are domiciliul în comuna
Florești, i se vor aloca 10 puncte;
- părintelui unic/reprezentantului legal care are viză de reședință în
comuna Florești, i se vor aloca 4 puncte.
(2) Activitatea părinţilor/reprezentanţilor legali.
-
Familia biparentală:
- pentru fiecare părinte/reprezentant legal care lucrează sau îşi reia
activitatea până la 31 august a anului ȋn care se face ȋnscrierea, se vor aloca
5 puncte
- pentru părintele/reprezentantul legal care beneficiază de concediu pentru
creşterea copilului şi după 31 august a anului ȋn care se face ȋnscrierea,
punctarea se va face după cum urmează:
- pentru perioada 1 septembrie – 31 decembrie (anul ȋn care se
face ȋnscrierea) - 4 puncte
- pentru perioada 1 ianuarie – 31 august (anul următor) - 2
puncte
- în cazul în care părinții/reprezentanții legali urmează o formă
de învăţământ la zi (elev, student, masterand, doctorand), vor
fi alocate 5 puncte.
- pentru fiecare părinte/reprezentant legal aflat în stare de
invaliditate/handicap, fără activitate, se vor aloca 5 puncte.
- pentru fiecare părinte/reprezentant legal aflat în stare de
invaliditate/handicap, cu activitate, se vor aloca 10 puncte.
- Ȋn plus, gradele de handicap se punctează astfel:
- handicap uşor - 2 puncte
- handicap mediu – 4 puncte
- handicap accentuat, grav, grav cu însoţitor – 10
puncte
În cazul în care părinţii/reprezentanţii legali se încadrează
în
mod cumulativ în două sau mai multe situaţii prevăzute la literele a, b,
c, d şi e
pct. (2) lit. A din prezentul articol, va fi acordat un singur punctaj,
respectiv
punctajul maxim prevăzut la una dintre activităţi sau va fi luată în
considerare
activitatea cu punctaj maxim.
-
Familia monoparentală:
- părintele/reprezentantul legal unic, dovedit prin certificatul de naştere a
copilului
sau prin certificatul de deces al unuia dintre părinţi sau prin hotărâre
judecătorească a decăderii părintelui din drepturile părinteşti sau alte acte
justificative, va beneficia de 10 puncte pentru activitate.
- pentru părintele unic/reprezentantul legal unic care beneficiază de concediu
pentru creșterea copilului și după 31 august a anului în care se face
înscrierea, punctarea se va face după cum urmează
- pentru perioada 1 septembrie – 31 decembrie (anul în care se face
înscrierea) - 8 puncte
- pentru perioada 1 ianuarie – 31 august (anul următor) – 4 puncte
- în cazul în care părintele/reprezentantul legal unic care urmează
o formă
de învăţământ la zi (elev, student, masterand, doctorand), vor fi
alocate 10
puncte.
- pentru părintele/reprezentantul legal unic aflat în stare de
invaliditate/handicap, fără activitate, se vor aloca 10 puncte.
- pentru părintele/reprezentantul legal unic aflat în stare de
invaliditate/handicap, cu activitate, se vor aloca 20 puncte.
- Ȋn plus, gradele de handicap se punctează astfel:
- - handicap uşor - 4 puncte
- - handicap mediu – 8 puncte
- - handicap accentuat, grav, grav cu însoţitor – 20 puncte
În cazul în care părintele/reprezentantul legal unic se încadrează
în mod cumulativ în două sau mai multe situaţii prevăzute la
literele a, b,
c şi d pct. (2) lit. B din prezentul articol, va fi acordat un singur punctaj,
respectiv
punctajul maxim prevăzut la una dintre activităţi sau va fi luată în
considerare
activitatea cu punctaj maxim.
(3) Stare invaliditate/handicap alt copil decât cel înscris în
creșă
-
Familia biparentală:
- pentru fiecare părinte/ reprezentant legal care are în îngrijire
un alt copil (frate sau soră cu copilul care se înscrie la cresă)
aflat în stare de invaliditate/ handicap cu însotitor, se vor
aloca 5 puncte.
-
Familia monoparentală:
- pentru fiecare părinte/ reprezentant legal care are în îngrijire
un alt copil (frate sau soră cu copilul care se înscrie la cresă)
aflat în stare de invaliditate/ handicap cu însotitor, se vor
aloca 10 puncte.
Art. 16. La punctaje egale se introduc criteriile de departajare după cum
urmează:
- Vechimea domiciliului părinților/reprezentanților legali în comuna
Florești după cum
urmează: se va aloca punctaj pentru vechimea neîntreruptă a domiciliului în
comuna
Florești fiecărui părinte, astfel
- Vechimea domiciliului părinţilor/reprezentanților legali în comuna
Florești
după cum urmează: se va aloca punctaj pentru vechimea neîntreruptă
a
domiciliului în comuna Florești fiecărui părinte, astfel:
- între 2 și 4 ani – 1 punct;
- între 4 și 6 ani – 2 puncte;
- între 6 și 8 ani – 3 puncte;
- între 8 și 10 ani – 4 puncte;
- peste 10 ani – 5 puncte.
Pentru cei care au o vechime a domiciliului mai mică de doi ani nu se acordă niciun
punct.
Data de referinţă la care se calculează vechimea domiciliului neîntreruptă în
comuna Florești este data depunerii dosarului.
La departajare, va fi avut în vedere cumulul aritmetic al celor două punctaje
obținute de fiecare părinte, iar în cazul familiilor monoparentale punctajul se va
dubla.
În cazul în care după aplicarea acestui criteriu se impune o nouă
departajare, se va avea în vedere:
b. Data reluării activităţii: departajarea se face în funcţie de ordinea
cronologică a reluării activităţii părintelui/reprezentantului legal care a beneficiat
de concediu de îngrijire copil.
CAP. III REPARTIZAREA ȘI DEPARTAJAREA DOSARELOR
Art. 17. Repartizarea pe locurile disponibile va fi făcută de comisie,
în ordine
descrescătoare a punctajelor, cu respectarea prevederilor prezentului regulament.
Art. 18. Ȋn limita locurilor disponibile în creşă pentru anul şcolar
următor,
copiii vor fi admişi pentru a frecventa creşa în ordinea descrescătoare a
punctajului obţinut.
Art. 19. În momentul în care se eliberează un loc la creşă, pe
parcursul
anului şcolar, acesta va fi ocupat de următorul copil de pe lista finală, ȋn ordinea
descrescătoare a punctajelor.
CAP. IV CONTESTAŢII
Art. 20. Părintele sau reprezentantul legal nemulțumit de punctajul obținut
sau de
repartizarea făcută poate contesta rezultatul procedurii de înscriere, repartizare
și departajare, specificând motivele.
Art. 21. Părintele sau reprezentantul legal nemulțumit de punctajul obținut
sau de repartizarea făcută poate contesta rezultatul procedurii de înscriere, repartizare și
departajare, specificând motivele.
Art. 22. Contestațiile vor fi depuse la sediul creșei în termen de două
zile lucrătoare de la afișarea rezultatelor.
Art. 23. Comisia de contestații va fi stabilită prin decizia șefului de
centru al Creșei Cetatea Fetei Florești, cu 15 zile înainte de începerea înscrierilor și va
fi alcătuită din trei membri, care nu au făcut parte din comisia de înscriere și din comisia
specială pentru cazurile sociale.
Art. 24. Soluționarea contestațiilor va fi afișată în termen de cinci zile
lucrătoare de la finalizarea perioadei de depunere a acestora.
Art. 25. După expirarea perioadei de contestații, rezultatele cu copiii
înscriși și admiși pentru a frecventa creșa pentru anul școlar următor, vor fi afișate,
conform anunțului, la Creșa Cetatea Fetei Florești și pe site-ul
https://das.floresticluj.ro .
CAP. V DISPOZIȚII FINALE
Art. 26. Prezentul regulament intră în vigoare la data aprobării lui
de către
Consiliul local al comunei Florești.
Art. 27. Orice modificare a prevederilor regulamentului va fi
viizată prin hotărâre
de Consiliu local.
Art. 28. Anexa nr. 1 și Anexa nr. 2
fac parte integrantă din prezentul regulament.